Woensdag 10 juli: Olifanten !!!!

10 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag (vanmorgen vroeg) zijn Petra en ik naar een olifantenpark geweest. Renske en Juno bleven chillen bij het hotel. In het park “ Elephants World” worden olifanten opgevangen om een vrij leven te hebben. In Thailand worden olifanten nog gedwongen om te werken of voor toeristen. Vaak worden ze mishandeld. Hier hebben ze een groot park om vrij te leven. De toeristen die hier komen betalen entree en hiervoor wordt voedsel gekocht. Verder verbouwen ze hier zelf bananen, riet, mais en van alles om de olifanten te voeren. Wij gingen met een gids met zijn tweeen alleen mee, geen groep, maar lekker prive. We mochten olifanten voeren (meloenen, ananas, wortels) met de hand. Daarna gingen we voedingsballen maken: banaan en brokken kneden met bladeren en met water “papballen”  maken. Dan weer voeren. We bezochten 2 kooien waar 2 moeders met jonge olifanten in stonden. Als er toeristen zijn laten ze de jonge niet los. Want die rennen alles overhoop. Als de toeristen weg zijn mogen ze los. Verder hebben we in een modderpoel een olifant met modder volgestreken en toen gewassen in de rivier Kwai. Ook hebben we riet gekapt in een rietveld. Een super-super-super ervaring, in de wetenschap dat deze beesten goed verzorgd worden. We waren helemaal happy na deze indrukwekkende morgen. Vanmiddag gaan we naar de treinen en vertrekken naar Chumpon voor een nachtrit. van daaruit naar de haven en dan naar het koraaleiland KoTao. Hier blijven we een dag of 4 en kunnen we eindelijk wat relaxen. Veel meegemaakt in een korte tijd, maar zeker geweldig !!!!!

1. Harrie Tobben:
    10 juli 2019
    Prachtig dat zoiets nog bestaat. Het welzijn van de olifanten. Echt prachtig en wat een ervaring rijker