Dinsdag 9 juli: Watervallen en treinen

9 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Gisteravond hebben we heerlijk aan het water gezeten bij het hotel en De river Kwai. Het eten was super. vanmorgen 07:00 ontbijten. Petra was weer hersteld (gelukkig) en goed d`rbij. Meaw was er al op tijd en we werden in een truck gezet....achterin. We scheurden met een oud thais stel achter het stuur naar de Erawan watervallen bij Kanchanaburi. Deze watervallen liggen midden in de jungle en bestaat uit 7 watervallen...7 verdiepingen klunen en klauteren over trappen, stenen, door water en boomwortels....geweldig!!. Bij ieder level kan je zwemmen. We zijn tot boven geklauterd en Petra, Juno en Renske gingen zwemmen......de vissen in het water gaan aan je knabbelen. Ik heb me kapot gelachen...Juno en Renske schopten in het rond. daarna no een rit naar een mooie waterval, de Sayoknoi-waterval. Deze was ook mooi. We zijn daarna terug gegaan met de trein, over steile kliffen en over de Bridge over river Kwai. Het was benauwd, 33 graden en zonnig, maar het is op tijd bewolkt en dat is fijn. De temperaturen beginnen te wennen. Vanavond lekker eten aan de Kwai, terras aan het water bij het hotel (good Times Resort). Morgen gaan Petra en ik naar een olifantenresort en gaan de olifanten voeren en wassen. Renske en Juno willen relaxen en blijven bij het hotel. Morgen om 17:30 uur verlaten we het hotel en gaan naar de nachttrein. Een lange rit naar het zuiden om naar een havenplaats te gaan ...Chumpon. Van daaruit 4 dagen naar het eiland Ko Tao !! Een bounty-eilandje...kan zijn door de reis dat ik morgen geen verslag kan schrijven...doe ik dat de dag erna.

Sawadee !!  De 4 jacobsjes !!