16, 17 en 18 juli Ko Panghan en 18e naar Ko Samui

18 juli 2019 - Koh Samui, Thailand

Op 16, 17 en 18 juli zaten we op Ko Panghan. Een prachtig groen eiland. Hotel Sarikantang was fantastisch. Een wit strandje met palmbomen en het hotel en huisjes in de tropische tuin gelegen. Ook overal mooie grote rotsen die bij het geheel hoorden. De eerste dag hebben Petra en ik een massage gehad. Heerlijk na zoveel reizen. Voor de rest hebben we hier gerust en gegeten en gedronken. Juno en ik hebben de 17e een auto gehuurd en rondgekneurd op het eiland. Onderweg moeten stoppen voor vechtende apen op de rijweg. Was moeilijk rijden....links, en een automaat, 2 pedalen...pff. We hebben 5 prachtige tempels bezocht. Vandaag is op Ko Panghan de grote maandelijkse Full Moon party, vlak bij ons hotel aan het strand. Tienduizenden jongeren komen en gaan op het strand zuipen, housen, helemaal opgedirkt met fluorverf en fluor-t-shirts. Je merkte dat het iedere dag drukker werd. Vandaag zijn wij net weggegaan. Het was eigenlijk de 16e Full Moon maar hier zijn 2 dagen heilige Bhoedda-dagen geweest (16e en 17e), waardoor de Fullmoon party 2 dagen opschoof.....hebben wij weer.....en het ergste van die 2 Boeddha-dagen was dat ik geen bier kreeg....mocht niet geschonken worden in hotels en bars......had ik weer !! Gisteren en ook vandaag regent het rond 15:00/16:00 uur. Het is overdag bloedheet en dan komen de buien. Eigenlijk onze eerste serieuze regen...niet leuk voor de Full Moon party, maar goed. Het blijft warm en mensen zwemmen gewoon in zwembad tijdens de regen. Hier op Ko Samui is Fishermans Village. Een leuke straat aan het strand met bars, winkeltjes, streetfood, tentjes enz. enz. Hier krijgen we de tijd wel om. Zondag begint al onze terugreis, met boot naar vaste land en dan vliegen naar Bangkok. Overnachting in hotel en dan maandag 2 lange vluchten naar eerst Dubai en dan Amsterdam. Tot die tijd nog effe genieten van Thailand.

Sawadee !

de 4 jacobsjes

1. Richydeleeuw:
    18 juli 2019
    Super leuk al die verhalen erg leuk fat jullie je zo vermaken en jammer van het bier ha ha dikke Kis we spreken elkaar snel cxxxxxxx
  2. Marc Jacobs:
    18 juli 2019
    Doen we Richard, groeten aan Wan, de kids en Olga !!!
  3. Joop:
    18 juli 2019
    Dan smaakt het bier de 18e des te beter. Geniet nog ff, wij gaan zondag ook huiswaarts.
  4. Harrie Tobben:
    18 juli 2019
    Geweldig en dan die foto's.
    Ja Marc een automaat heeft idd maar 2 pedalen 😂 geniet van jullie laatste dagen en alvast een hele goede terugreis gewenst
  5. Marc Jacobs:
    18 juli 2019
    Ha ha, Juno had pijn in de nek van het abrupte remmen van mij, dan links en dan rechts remmen....was wel effe wennen poeh poeh
  6. Door Jacobs-Kouters:
    18 juli 2019
    Zoeé langzaamaan begintj de tieéd te krumpe, mer mit alles waat gae húbtj opgesjlage dao, moog det waal weer op hoeés aan.
    mer gae húbtj nog effe. Geneet auch dao van!! En die linkse auto,s is mer niks!!
    leefs van ós.
  7. Marc Jacobs: