Zondag 14 en Maandag 15 juli: Duiken en verhuizen naar eiland Koh Panghan

15 juli 2019 - Tambon Ban Tai, Thailand

14 juli: We hadden voor zondag duiken geregeld en betaald bij de Simple Life Divers. Erg spannend, want dat hadden we nog nooit gedaan. Op Juno na waren we allemaal poepzenuwachtig. We werden hartelijk ontvangen en kregen direct uitleg over de dag. Meteen werd verteld wat we gingen doen en welke veiligheidseisen we moesten uitvoeren (Skills). We hadden een sympathieke Engelse beer als leraar: Steve Right. Hij  was erg geduldig en legde alles uit. Toen gingen we ons Wet Suit aantrekken en met 28 man de boot op. Steve bleef bij de 4 jacobsjes. Op de boot kregen we duikpakken aan, gewichten om en een zuurstofles. Daarna pak oppompen (lucht in pak pompen met grijze knop). Toen het water in en naar de kust zwemmen. In het ondiepe gingen we op de knieen onderwater en voelden hoe we met dat zwart ding in de mond moesten ademen. Daarna allerlei oefeningen en toen samen zwemmen door de koralen tot 6 meter diep. Het was prachtig onder water en we zagen veel koralen en vissen. Ook Anemonen met clownvissen (NEMO). Na 3 kwartier terug naar de boot. Even wat koffie en koekjes en toen de 12 meter duik. Weer met Steve het water in en via een scheepstouw langzaam naar beneden. Ik kreeg steeds water in de neus omdat ik foutief ademde. Ik ademde door de neus en moest door de mond. Het lukte mij niet en Steve probeerde mij te bedaren. Na een tijdje lukte het me niet correct te ademen en kreeg zoutwater in mijn neusgaten. We gingen  weer omhoog. Steve probeerde me zaken uit te leggen en weer te duiken. Ik dacht: “ dadelijk gaat het weer fout en kunnen de anderen niet meer duiken”. Ik ben met begeleiding terug naar de boot gegaan en Juno, Petra en Renske gingen met Steve weer naar beneden. Ik baalde een beetje maar was toch tot 12 meter gegaan. De eerste duik tussen de koralen ging perfect en dat gaf een goed gevoel. Al met al een geweldige ervaring en ik was supertrots op Petra en de kids !!

Vanmorgen 15 juli: uitchecken , ontbeten en de boot genomen naar Ko Panghan. We zitten helemaal in het zuiden in Hotel Sarikantang. Het is een paradijs !!! 2 zwembaden, witte stranden, palmbomen, hangmatten, echte Bounty-plek. We gaan dan ook relaxen. Morgen hebben Petra en ik al een massage geregeld. Vooral Renske is in haar nopjes in deze prachtomgeving. Het is alweer 30-32 graden en regen hebben we sinds de landing in Bangkok niet meer gezien. Donderdag zijn hier op een nabij strand de Full-moon party`s. Grote house en disco party`s met duizenden mensen. Wij gaan echter donderdag net weg naar eiland Ko Samui.

Voor nu relaxen en bijkomen van al onze belevenissen en genieten van alles wat dit eiland te bieden heeft.

Groetjes vanuit een schitterend hotel Sarikantang in Ko Panghan !!!

1. Door Jacobs-Kouters:
    15 juli 2019
    Waat ein avontuur!! SJIEK!! as gae nog mer trúk wiltj nao hoeés!?!
  2. Richydeleeuw:
    16 juli 2019
    Vet hoor jullie zijn lekker bezig en zo te zien hebben jullie het erg leuk dikke kus van ons allemaal
  3. Marc Jacobs:
    18 juli 2019
    Jullie ook !! Al verhuisd naar nieuw stekkie ?