Maandag 8 juli: Oorlogsverleden en buikgriep

8 juli 2019 - Kanchanaburi, Thailand

Vandaag, maandag 8 juli werden we al om 06:00 uur opgepikt. We moesten met taxi naar het treinstation in Bangkok en met de trein een 4-uur durende reis beginnen naar Kanchanaburi. Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in een thais restaurant waar we de enige blanken waren. Maar owee owee....Petra kreeg `s nachts diarree !! De hele nacht naar de pot en nog gammeler als de trein. Dan maar Immodium nemen. We kregen gezelschap van Meaw, een leuke vlotte thaise tante die 2 dagen onze gids is.

In Kanchanaburi viel ons op dat het veeeeeeeeeeel rustiger was dan het drukke Bangkok. Hotel Good Times Resort ligt in het groen en de palmen en we zitten aan rivier de Kwai. Prachtige locatie en heel vriendelijk personeel. Er is er een assistente bij achter de balie die volgens mij een mannelijk ding heeft om te plassen .....maar goed.

Vanmiddag is zieke Petra in het hotel gebleven, want ze was te gammel (erg vervelend !) Juno, renske en ik gingen per fiets met Meaw naar een oorlogskerkhof. Erg indrukwekkend, erg liggen veel Nederlanders begraven van de oorlog. Daarna naar de beroemde brug over River Kwai. Erg sjiek. We bezochten ook nog het oorlogsmuseum. We hebben Petra een cadeautje gekocht. Een uit zeep gesneden lotus-bloem, geverfd en verpakt in een mooi zwart rond doosje (foto). Een kunstenaar maakte deze met de hand en vroeg er 4 euro voor.

Vanmiddag nog lekker vrij en heerlijk eten bij de rivier de Kwai bij ons hotel. Ziet er gaaf uit.

Morgen met Meaw om 08:00 uur naar de trein en dan gaan we naar de Erawan watervallen. Deze bestaat uit 7 levels (verdiepingen mam !).

Sawadee....!!

1. Harrie Tobben:
    8 juli 2019
    Oei veel beterschap zussie en wat leuk dat jullie een souvenir hebben meegenomen voor zussie.
    Zijn indrukwekkende foto's. Prachtig allemaal.
  2. Marc Jacobs:
    8 juli 2019
    Dat is het zeker Harrie, zussie is iets beter, gelukkig.
  3. Martin:
    8 juli 2019
    Oei, dat is shit. Misschien opnieuw laten inzegenen. Ik hoop dat jullie samen deze hele mooie vakantie gezond kunnen voortzetten.
  4. Joop:
    8 juli 2019
    Respect voor de gesneuvelden. Ik wist niet dat Thailand bij de tweede wereldoorlog betrokken was. Jullie zien wel iets van dit land, meer dan ik ooit zal zien........Petra beterschap!!
  5. Marc Jacobs:
    9 juli 2019
    Hier was het verschrikkelijk onder de Japanse bezetting
  6. Door Jacobs-Kouters:
    8 juli 2019
    Waat sjnué dae diaree,haopelik is dae gauw eúver. het is jaomer veúr dao auch mer get te mótte misse. Echt waal indrúkwekkendj en eder daag is is geweljig. Fijn det wae zoeé mit kinne kieke.
    ps. wae húbbe vandaag heerlijk andijvie gegaete van eure toch bittere sjlaaj!!!!
    leefs wae en Petra...sjtop drin!!
  7. Marc Jacobs:
    9 juli 2019
    Petra is weer gans opgeknaptj, gelukkig !!
  8. Joop:
    10 juli 2019
    Zegk, gae die olifantje wasse.....det kan toch auch angesom. Dae olifantjesjlurf as douchekop gebroeke. Sjiek hè, maakse hiej neet mit. Geneet en groete aan die angere drie!
  9. Marc Jacobs:
    10 juli 2019