Woensdag/Donderdag 10-11 juli: Lang reizen...kepotmaekeriej

11 juli 2019 - Koh Tao, Thailand

Op woensdag 10 juli namen we om 17:30 uur plaatselijke tijd afscheid van super-hotel Good Times Resort in Kanchanaburi. We gingen met een mimi-van naar het treinstation in Nakhon_Patthom. Dit was een ritje van 2 uur. Om 19:15 uur vertrok de trein en nachttrein naar Chumpon. We hadden een smalle slaapcabine aan 2 zijden van het looppad. Eentje boven , de ander boven. De conducteur had het warm en de airco stond op ongeveer -23. Na een rit van 8 uur , steenkoud en veel schudden en shaken kwamen we rond 03:10 uur aan in Chumpon. Daar wachten op de bus van 06:00 uur......PFFFFF !! Inmiddels werd het licht en kwamen er steeds meer toeristen uit diverse treinen die allemaal naar de boot moesten. Om 06:00 kwam de bus. Toen wij binnen wilden was die helemaal vol....STRESS !! Toen werden we naar een mini-van gedirigeerd, maar ook die was vol. We waren als allereersten op het station en een volle bus en minivan was weg....en wie stonden er nog....yes, de jacobsjes.

Gelukkig kwam er snel een minivan en toen naar de Catamaran naar Ko Tao. Eindelijk kwamen we om 09:30 uur aan bij ons hotel en hadden we 15 uur gebots en weinig slaap achter de rug. Maar...Ko Tao is super gaaf, vele winkeltjes, gezellige barretjes, restaurantjes, gezelligheid en palmbomen en strand. Vanavond nog een duikdag geboekt bij Simple Life DIvers...zondag gaan we echt duiken met zuurstofflessen enz. ...Gaaf !! Voor nu 21:25 uur, in Haelen 16:25 uur, lekker slapen en morgen fit wakker worden.